Social- og Indenrigsministeriet skal opfordre kommunerne til at være opmærksomme på, at fristen for fremsendelse af revisionsberetningerne overholdes.
Følgende materiale skal fremsendes til ministeriet:
- Revisionsberetningernes generelle del samt de specifikke bilag vedrørende ordninger, der administreres af de enkelte ressortministerier, herunder revisionsberetning vedrørende årsregnskabet og revisionsberetning for de sociale udgifter samt udgifter om dagtilbud.
- Løbende delberetninger skal altid fremsendes.
- Dokumentation for kommunalbestyrelsens godkendelse af samtlige indsendte beretninger.
- Kommunalbestyrelsens opfølgning på eventuelle revisionsbemærkninger eller forbehold.
- Den tværministerielle oversigt over konstaterede fejl og mangler, såfremt revisorerne har udfyldt dette bilag til revisionsberetningerne.
Materialet sendes til revision@sim.dk . I den forbindelse skal der gøres opmærksom på følgende:
- Kommunens navn og eventuelt et beretningsnummer skal fremgå af mailens emnefelt.
- Kontaktoplysninger på en kontaktperson skal fremgå af følgebrevet.
- Revisors underskrift skal fremgå af det fremsendte. Hvis underskriften foreligger elektronisk (digital signatur), skal det angives i følgebrevet.